خبر فوری! زمان ثبت نام و برگزاری آزمون های نظام مهندسی سال ۱۴۰۱ اعلام شد

 

 

به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان سال ۱۴۰۱ می‌رساند، آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تأسیسات‌مکانیکی (طراحی، نظارت و اجرا)، تأسیسات‌برقی (طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک،

همچنین آزمون‌های ورود به حرفه کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات‌مکانیکی و تاسیسات‌برقی

به همراه آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی و آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷، به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور در تیر ماه سالجاری برای رشته معماری(طراحی) و در شهریور ماه برای سایر رشته‌ها برگزار خواهد شد.

شروع ثبت‌نام آزمون ورود به حرفه مهندسان سال ۱۴۰۱ در اردیبهشت ماه سال جاری می‌باشد که زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می‌گردد.

لازم به ذکر است که این آزمون ها رقابتی نیست. هر شخص شرکت کننده در این آزمون ها و حتی تمامی شرکت کنندگان می توانند با کسب امتیاز و نمره لازم، در تمامی صلاحیت ها با کسب امتیاز مناسب جزو پذیرفته شدگان آزمون ورود به حرفه مهندسین ساختمان باشند!

برای شرکت در آزمون نظام مهندسی شرایط سنی خاصی وجود دارد. که باید حداقل سه سال از اخذ مدرک کارشناسی، یا حداقل دو سال از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، و یا حداقل یک سال از اخذ مدرک دکترا گذشته باشد.

منظور از زمان های گفته شده،سوابق حرفه ای مورد نیاز است. برای اثبات سابقه ی کاری عملا نیازی به سابقه بیمه و یا مدارک خاصی نیست.

نکته بسیار مهم محاسبه سنوات مورد نیاز آزمون، از تارخ اخذ مدرک تحصیلی تا تاریخ برگزاری آزمون نظام مهندسی می باشد.

هر ۵ سال فاصله بین تاریخ اخذ مدرک کاردانی تا تاریخ اخذ مدرک کارشناسی، یک سال از سنوات مورد نیاز را کاهش می دهد. (درصورت مرتبط بودن مدرک کاردانی و کارشناسی)

حداقل کاهش سنوات دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته، ۲ سال می باشد.

ضمنا این کاهش سنوات برای آزمون های محاسبات عمران و طراحی معماری منظور نمی گردد.